Dinkelbullar


I helgen var det dags för brödbak igen och den här gången bakades Lelias Dinkelbullar. De är riktigt härliga bullar fulla med frön och bakade på dinkelmjöl. Som vanlig när jag är i farten så blir det inte riktigt som i receptet. Jag är uppvuxen med en mamma som alltid kört på principen "man tager vad man haver" vilket onekligen smittat av sig på mig. Men det tycker jag är lite charmen med matlagning, bli inspirerad av recept och prova sig fram. Vid bakning är det helt klart svårt att ändra dimensioner men att modifiera lite och sätta egen prägel brukar bara vara trevligt.

Här hittar ni receptet! Jag skippade brödkryddorna, använde mer dinkelmjöl och hade även i lite fiberhavregryn. Dessutom åkte en matsked eller två linfön ner i degen. Riktigt goda till kvällsfikat och morgonthéet.

Etiketter: