Vacker patina

Jag har blivit barnsligt förtjust i gamla lerkrukor med patina. De gör sig så fint med sin slitna charm till de rena avskalade zinkkrukorna. Alla mina pelargoner får bo i dessa skönheter med de ska även odlas kryddor i dem. Jag är ständigt på jakt efter nya så tips på vart det finns billiga tas tacksamt emot! Korgen från Granit föll jag för vid första ögonkastet. Jag velade länge och väl, men nu står den här hemma och gör mig glad varje gång jag ser den.

J är borta och gör sin sista praktiska vecka innan han är färdig med sin brandmansutbildning, vilket betyder att jag är allena i veckan. Idag står det tvätt på schemat, något som är mycket roligare att göra tillsammans när man kan småprata och skratta men eftersom jag är i akut behov av rena kläder kan det inte vänta.

/Maria

Etiketter: ,