Pelargoner, bio och vit choklad


Helgen har börjat riktigt bra. Igår åt vi middag med min familj inne i stan. efter det promenerade vi genom wasaparken till den gamla vackra biografen Skandia och såg Män som hatar kvinnor. Den var riktigt bra även om den inte kan slå boken.

I morse satte jag mig på pendeln och hämtades upp i Karlberg av mamma innan vi begav oss mot Ulriksdals slott och slottsträdgården. Det var som sagt pelargonhelg och i ett par timmar gick vi runt bland alla blommor och bara njöt. Självklart handlades det en hel del. Jag fick min present, ett olivträd och en vacker gammal zinkhink, själv köpte jag också lite blommor till balkongen och så klart en pelargon. Av alla otroliga sorter var det den här gången en Appleblossom som fick följa med hem. Passade även på att inhandla lite annat smått och gott.

På vägen hem blev det en promenad i en solig ekbacke bland kvittrande vårfåglar och vitsippor, vi plockade en bukett och gick förbi min lilla kusins grav i Hagaparken. Det var riktigt länge sen jag var där så det kändes bra.

Vi åkte hem och lämnade av allt här hemma och åkte vidare mot Sigtuna för en sen lunch på RC chocolat. Jättegott surdegsbröd, en fantastisk kreation av vit choklad och Kusmi thé mättade våra hungriga magar.

Tack mamma för en jättemysig dag, du betyder så mycket för mig!

Etiketter: ,