29 mar 2009

Helgen i korta drag

Jag har haft en jättehärlig helg med lite olika aktiviteter. I fredags stannade jag hemma i snöstormen, njöt av lugnet i soffan med tända ljus, Lantliv och choklad. På lördagen styrdes kosan söder ut mot Filip i Huddinge där massa trevliga människor samlades. Med vin, stearinljus och Alias spenderade vi kvällen och självklart släckte vi ner. Vi kunde ha fortsatt i mysstämningen om inte killarna protesterat, Sverige spelade ju!

Idag har jag och Siri varit i Älvsjö på trädgårdsmässan. Jag njöt och är riktigt nöjd över mina inköp. Hittade en fantastiskt vacker vit rosenpelargon, två charmiga krukor från de gamla, nedlagda Haga trädgård och dessutom en Mynta som är det första tillskottet i min örtträdgård som ska anläggas på balkongen. Det blev ett snabbt besök och en kopp thé hos Mange och Linnea också innan det var dags för mig att åka hem.

Ha en fortsatt trevlig söndag!

/Maria

7 kommentarer :

  1. Älskar pelagonier och de du köpt var potroligt vackra. Tycker annars de jag sett i blomsteraffärerna varit så klena. Myisg söndag på dig kram

    SvaraRadera
  2. Hejhej! Jag är så otroligt dålig på att svara märker jag...inte bra! Du verkar ha haft en toppenhelg iallafall:) Plantagen är helt OK, bra kvalité och priser som passar min plånbok! Jag hittade en väldigt vacker gul Begonia, som passar nu när påsken snart är här. Sen blev det påfyllnad av Pärlhyacint och Narcisser samt lite gröna blandade växter.

    jag skulle gärna ha farit på Trädgårdsmässan men jag hamnade på Fiskemässan i Kista istället, har man en fisketokig sambo så har man :)

    Sköt om dig!/A

    SvaraRadera
  3. Låter som en trevlig helg!

    Den mässan hade jag gärna besökt..... hmmm...

    Kram L

    SvaraRadera
  4. Hej! rosenpelargon!? finns det! den var ju jätte fin! en sådan vill jag med ha:)jag tycker du har en bra lösning på stövelproblemet, haha funderar ju själv på att köpa de med rosorna fast jag redan har ett par randiga hos mina föräldrar och rutiga här hemma. Men de är ju såå fina! :) Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. hej vännen! hur är de? känns som att de var jätte länge sen vi pratade men de kanske är för att jobbit dygn nu ganska mykt. sen tar F upp ganska mykt tid, eller har gjort. de kommer nog inte att bli nå mer på den fronten. tycker om att se korten när du pysslar på: )kramar på dig

    SvaraRadera
  6. Hejs! skulle nog säga att de är mer ljusa i verkligheten! och det vita är mer offwhite! men det kanske inte alls stämmer.. men tycker det när jag tittar på mina kuddar här iaf! ja visst är det bättre med studentpriser eller ska vi kanske säga finanskrispriser för ordet finanskris verkar vara årets ord. Usch för det! Kram!!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Googlade på väggklockor och fick upp en bild från din blogg! :) Vet dock inte vilket inlägg, men får man fråga vart du köpt den? är ute efter exakt en sådan!! :)

    Tack!

    ///Samantha
    (samantha_martensson@hotmail.com

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!