18 mar 2009

Effektiva M

Idag har jag varit kopiöst effektiv och fått bort allt som stod på "Att göra" listan. Däremot har jag inte hunnit på min långpromenad i det underbara vädret vi har här idag. Snart ska jag börja dra mig in mot stan för att träffa familjen och äta middag, som sig bör på onsdagar. Innan så tänkte jag hinna en sväng på stan och se om jag kan hitta dessa godingar som stått på min "Vill ha"-lista ett bra tag. Dessutom fortsätter jakten på de perfekta gummistövlarna och spaningen på snygga, ruffa boots.

Funderar på att visa lite bilder här hemifrån, men det får bli en annan dag.
/Maria

10 kommentarer :

  1. Hej Maria! Vad skönt att tentaperioden är över! ser att du åkt skidor! så mysigt! det skulle jag med vilja göra men jag har aldrig stått på ett par skidor så de krävs nog en hel del träning i barnanpassad skidskola :P Fint med pelargonier! jag stod med och tittade på det på torget igår. Förr brukade jag tycka att det var en tantblomma. Nu konstaterar jag att antingen hade jag fel eller så har jag blivit tant redan innan 25 :)Vart kommer den fina tunikan som är i detta inlägget ifrån? Ha en bra dag och hoppas du hinner ut i det fina vädret! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig tunika! Var kommer den ifrån? Jag var in på din favorit-Granit när vi var i Sthlm, men de hade inga roliga kläder inne just då tyvärr.

    Hörru, ska du inte komma hit och beta av min "ATT GÖRA"-lista också? Jag funderar allvarligt på att anlita städhjälp, men C anser att det bara är att ta tag i saken själv. Någon gång. När vi orkar. Innan barnen utvecklar astma....

    KRAAAAAAAAAAAAAM /U

    SvaraRadera
  3. Men du, vad glad jag blev över din härliga och fina kommentar!!
    Det värmer att höra så goa ord om min blogg=)
    Å nu har jag ju dessutom hittat till din fina blogg, det var ju jättekul det också!!!

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Halloj!
    Tänkte bara meddela att du är den lyckliga vinnaren av havssaltet och portionsformen mini i sky. Kommer till dig med Schenker!

    Grattis.
    Marie-Anne
    Casual Living

    SvaraRadera
  5. Jaha tankevurpa... adress skulle jag behöva maila gärna på
    info@casualliving.se

    SvaraRadera
  6. Tack :) Känns faktiskt skönt att äntligen få det avklarat.

    Jag vet, nedräkningen pågår för fullt ska du veta :) haha.

    Vad härligt med blommor! Blir att köpa fler när vi flyttat, blir så hemtrevligt :)

    SvaraRadera
  7. Hejhej!!
    Vad duktig du är som jobbar bort alla måste-göra-saker. Hos oss fylls den lista på hela tiden och ingenting blir gjort:)

    Att jobba som syrra är verkligen ett omväxlande jobb, mötet med olika människor är verkligen drivande och det medicintekniska höjer ens självförtroende. Sen finns det såklart det som är trist att göra, det administrativa, ringa andra instanser och agera "fixare" tex men det ingår ju också.
    Timeout är jättebra och det går bra med bussar också, den stannar precis utanför så det är himla bra då man slipper slösa bensin:)

    Vad fin tunika/klänning du la upp, det är verkligen det härligaste plagget mn kan ha på sig tycker jag iallafall. Löst och ledigt men riktigt snyggt!

    Tyvärr har jag inte sett Leila på landet...jag är aldrig hemma när det sänds...men jag tänkte ta ett maraton på datorn någon kväll framöver. Hon är verkligen en inspiration.

    en blandning av lantligt/modernt/retro är verkligen min och Stefans stil. Vårt blivande hus kommer nog vara i ständig förändring gissar jag :)

    Vad mysigt med familjemiddag, hoppas ni hade det bra!
    /A

    SvaraRadera
  8. åh herregud. vilken fin sjal!! var kommer den från? :)

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig "vill ha"-lista du har satt ihop!

    Svar: Ja det är riktigt skönt! Jag är inte klar med mitt exjobb än, men kan jobba från Umeå nu då allt labbarbete är klart. Nu är det rapporten och redovisningarna kvar.
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Hej karro!

    Sjalen kommer från Kapphal. :) Hann aldrig titta in dit igår så jag vet inte om den finns kvar i lager men hoppas gör jag!

    /Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för att du tar dig tiden att lämna en kommentar!