Myskväll och Handlingsfight

Gårdagskvällen tillbringades som jag tidigare nämt i Södertälje hos R och L. Det var verkligen jättetrevligt och det bjöds på fantastisk mat och dricka. Nästa gång blir det här i Märsta!

Idag har vi inte gjort många knop. Vi var på Willys och handlade inför veckan och då uppstår det en handlingsfight. J är helt klart ekonomen i vår familj och jag är den miljö- och kostmedvetna. Jag försöker att handla mycke frukt och grönt, ekologiskt och dessutom har jag tagit upp kampen mot tillsatser. Tyvärr betyder det ofta att det jag tycker vi ska köpa är ett av de dyrare alternativen. Så titt som tätt uppstår dessa handlingsfighter, idag skedde det vid grönsaksavdelningen och vid äggen. Tur att vi kan kompromissa och skämta om det.

Nu närmar det sig middag för oss. Det blir bakpotatis och vår specialromröra med avocado, nygräddat bröd. Mums! Ikväll blir det soffpotatisar av oss, vi ska se film och mysa.

/Maria