Gårdag och Ny dag

Gårdagen på stan blev jättemysig och det gjordes en del fynd faktiskt. Jag hittade två par jättesöta örhängen från Pilgrim som bara kostade en bråkdel av sitt tidigare pris och sen hittade jag även en söt liten väska på NoaNoa-rean. Där hittade jag ju em massa mer saker jag ville ha men tyvärr så är det inte studentpriser fast det är 40% rea. Jag var bara tvungen att gå förbi Hötorget och köpa tulpaner också, så det står här hemma i min Alvar Alto. Dagen avslutades med familjemiddag hos Ma och O.


På kvällen kom plastbror J hit från Pite och övernattade på sin färd mot Staterna. Han ska till Santa Barbara och plugga i ett halvår. Både jag och J blev nog lite avis på äventyret han kommer få vara med om. Men det bli förmodligen minst ett halvår utomlands för oss också så småningom. Kul att ha honom här och få prata lite i alla fall.

Till K: Allt gick bra och jag kollade så att han kom iväg i morse! Oroa dig inte, det kommer gå jättebra för honom och för dig också.

Idag ska J och hans kompis skriva sitt arbete så jag ska försöka hålla mig ur vägen. Tänkte gå på en långpromenad och även ta en sväng ner till centrum och se om det överhuvudtaget finns någon rea där. Om jag blir riktigt sugen kanske jag tar cykeln och trampar till Plantagen och införskaffar lite nya blommor. En ny vit Phalaenopsis skulle passa bra här hemma.

/Maria