Blått och zink

Nu när julen är över så känns det rätt avskalat efter det varma röda tonerna som gått igen över julen. Just nu känner jag att jag vill ha lite färg mitt i det vita. Grönt är en självklar vårfärg för mig men när snön yr utanför fönstret så känns det inte riktigt rätt. Det blåa har därför fått göra entré hos oss. Jag har tänkt att sy nya överdrag till soffkuddarna och Ikeas kollektioner av tyger kan både vara ett bra och billigt alternativ.

Det har tagit mig rätt lång tid för att vänja mig vi tanken på att låta en Marimekko iitala skål flytta in hos oss, men en ljusblå skulle kunna göra sig riktigt bra just nu. Annat som står skrivet på min "Vill ha"-lista just nu är dessa vackra burkar i zink från Granit. Jag har en som står i köket fylld med mjöl men jag skulle vilja ha en eller två till.

/Maria