Ännu en lördag med matematisk statistik

Ja, då sitter jag här igen min mattebok. Åh va tråkigt! J är på inflyttningsfest som jag var tvungen att tacka nej till eftersom jag inte orkat att ens öppna matteboken (eller någon av de böcker jag borde öppnat) i veckan. Men nu är det bara 6 dagar kvar av den här terminen så jag får lov göra en tapper slutspurt.

Fredagskvällen spenderades i Älvsjö hos M och L. Det dracks glögg och åts lussebullar, pepparkakor och marsipantomtar framför idolfinalen. Jag kämpade tappert på med min glögg som jag fortfarande inte riktigt lärt mig att uppskatta, men de kungliga lussebullarna var nog de godaste jag ätit. Kvällen bjöd på många skratt och trevligt prat så det måste vi snart göra om!

Imorgon har jag tänkt kliva upp extra tidigt för att sitta några timmar och plugga. På det sättet kan jag motivera att vi åker till Sigtuna efter lunch och går på julmarknad. :) Då ska jag dessutom, äntligen, ta med J till mitt favoritcaffé, RC chocolat.

Nu, tillbaka till de underbara talens värld...

/Maria