Uppdatering

I helgen har jag legat på latsidan med bloggen men gjort en hel del annat.

På fredagen firades min Ma som fyllt år. Min present var att vi två skulle gå och se Stockholm International Horse Show i Globen, som vi har haft som lite av en tradition när jag var yngre. Var jättekul, speciellt att se en tävling i fyrgång med islandshästar. Efter det åkte vi hem till deras lägenhet där resten av familjen väntade med födelsedagsmiddag.

På lördagen kom S hit och vi bakade lussebullar och gjorde en pepparkaksdeg som var tänkt att baka under söndagen. På kvällen kom även H och D ut till förorten för en filmkväll med nybakade lussebullar. Vi han avverka två filmer innan klockan blev allt för sen.

Idag blev det en ganska seg start, varken jag eller S var särskilt peppade på att börja plugga, men så småningom kom vi igång. Vi la däremot både planerna på att besöka julmarknaden i Sigtuna och att baka pepparkakor på hyllan och valde att se djupare ner i matteböckerna istället. Så nu har jag en stor pepparkaksdeg som står på balkongen och lockar. Inte bra! Kommer förmodligen gå och småäta eftersom den är så förföriskt god.

Nu ska jag ta och hoppa i säng så att jag orkar morgondagen.

/Maria