Lite julpynt och kort

Stannade hemma idag vilket var tur eftersom pendlarna verkar ha varit ett enda stort kaos. Dessutom var det riktigt skönt att inte ens behöva sticka ut näsan eftersom det har varit halvt storm här idag med snö och regn. Burr.

Men här hemma har jag kunnat göra massor med saker både nödvändiga och mindre nödvändiga. Har pluggat på bra inför KS'en imorgon och dessutom börjar på min seminarieuppgift. Jag har även börjar att julpynta lite, lite. Tavlan som hänger ovanför matbordet har fått byta tyg till ett rött, vackert ett. Sen passade jag på att göra mig av med hösten så ekollon & kastanjer fick ge plats åt stjärnanis och eklöven åt kanelstänger.

Jag har hållit på att fixa med fotografier några kvällar de senaste veckorna. Beskurit, gjort svartvita och mixtrat med kontraster och sammansättning. Idag blev jag färdig och skickade i väg en beställning till Fuji, så snart har jag närmare 80 kort i olika storlekar på väg hem till mig. De ska bland annat ramas in och användas till mitt nya projekt.

Nu behövs det lite thé för att ta tag i pluggandet igen!

/Maria