Hemmafru?

Idag vart det en hemma-dag för mig. Jag passade på att jobba ikapp mig (nästan) i matten inför imorgon. Men som vanligt när det gäller mattematik så verkar ALLT annat vara mycket roligare så det slutade med att jag hade städat hela lägenheten, till och med damtorkat, flyttat om en del och till och med julpyntat i mitt huvud (dvs planerat hur vi ska julpynta). Maten stod på bordet när J kom hem så jag kände mig som en riktig hemmafru, vilket var ett tag sen sist. Ikväll har vi tvättat (behövligt!!) jag tycker är ganska mysigt närt man gör det tillsammans. Det gäller att ta vara på varjeminut nu eftersom J åker bort på måndag och är borta en hel månad. :(

Nu ska vi ta och renbädda, sen blir det duschen och sist sängen. Det finns få saker som är så ljuvligt som att krypa ner under lätt frasande, rena lakan.

/Maria