Shopping och brysselkål

Igår tog jag och J en skön sovmorgon. Det finns få saker som är så härligt som att ligga och mysa i sängen och veta att man inte måste kliva upp. Men tillslut var det ändå dags, jag skulle träffa mamma för att hitta på något kul. Vi hade först tänkt att vara lite kulturella och gå på museum men det blev lite ont om tid så vi bestämde oss i stället för att shoppa lite. Vi åkte bara till Arlandastad (som var en besvikelse) där mamma var den som stod för allt klädprovande och jag agerade smakråd. Hon hittade flera riktigt fina saker.

Efter det blev det storhandling, var ju tvungen att passa på då vi hade bilen här. Vi handlade även lite middag som vi tilllagade här hemma i lägenheten. Lillebror J kom också hit så det blev nästan en liten familjemiddag. Vi lagade de fantastiskt goda lammfärsjärparna som jag blivit förälskad i i somras. Här är receptet: Lammfärsspett med mangosallad. Jag rekommenderar det verkligen! Vi gjorde vår egen sallad till med melon, avocado, granatäpple och fetaost, mums!

Idag har jag spenderat hela dagen på skolan och kom inte hem för ens halv sju, samtidigt som J kom hem från jobbet. Vi ställde oss direkt framför spisen och lagade lite middag. Det blev bland annat brysselkål som mamma hade med sig från Högtorp. Ikväll blir det nog bara mys och kanske en och annan kanelbulle.

/maria