Utflyktsmål: Steninge

Jag har sett fram emot att få åka till Steninge slott och fynda i deras stora höstutförsäljning så idag packade jag och J cykelkorgen med fika och trampade bort till Steninge. Vi var först till Steningebadet och satte oss där och fikade. Tyvärr hade solen just börjat gå i moln, men det var ändå jättemysigt.


Efter det cyklade vi upp till slottet och glashyttan där utförsäljningen var. Det fanns massor med fina saker men det var inte så rimligt att få hem något i cykelkorgen, så det får vänta tills någon annan gång. Däremot så köpte jag två sorter av Steninges eget te, det blev Rabarber & Grädde och Slottsblandning. Jag lyxade även till det och köpte en strut med gammaldags hallonkola eftersom jag ska vara själv ikväll.


Till middag ska jag laga färsk kronärtskocka och brusketta eftersom J inte är hemma, han har inte förstått tjusningen med kronärtskocka (än). Annars blir det nog bara en lugn kväll här hemma, jag hade tänkt att koka lite äppelmos och så måste jag nog ta och prova de nya teerna.

/maria