Familjemiddag

Var bara på en övning idag, men det var en rolig övning! Vi skulle planera en stadsdel. Kul att sitta och rita och spåna utan större krav. Efter den så var det dags att bege sig till St Eriksgatan för familjemiddag. Det var bara lillebror Johan där så det var vi som stod för matlagandet, och vilket matlagande det blev! Vi snodde ihop en fantastisk lasagne med en lite kryddig köttfärs, bladspenat, getost och färska körsbärstomater. Mums! Efter middagen så fastnade jag så klart framför idol så jag kom inte hem för ens efter 22. J jobbar ikväll så jag hade ju ingen att skynda hem till.

Måste tacka lillebror Björn som lånar ut en mobil till mig, nu när min är på lagning. Kommer ihåg nu varför jag köpte en ny förra hösten för min gamla är verkligen värdelös! Tack också till lillebror Johan som fixade laddare!

Jag lyssnar på talbok på min Ipod när jag pendlar, det är jättebra att ha något att göra när det blir lite transportsträckor. Jag har just lyssnart klart på Simon Kernick - Handeln med döden. Jag tyckte att den var lite för brutal för min smak, gillar inte när beskrivningarna blir för ingående av hur de dödar varandra. Ska ta och börja lyssna på Måns Kallentofts Midvinterblod så vi får se hur den är. Har ni några andra tips på bra böcker så är de välkomna!

Nu ska jag ta och pallra mig i säng och vänta på att J kommer hem och kryper ner under täcket.

/maria