Renovering

Igår var jag och J i Uppsala och for runt på en massa olika ställen. Vi var en sväng på IKEA och handlade diverse nödvändiga prylar (?). Det inhandlades bland annat en ny diskho eftersom vi just nu är mitt uppe i en liten köksrenovering! Bänkskiva hittade vi också tillslut och efter många om och men så bestämde vi oss för att ta en bänkskiva i massiv ek. Jag tror att det kommer bli riktigt snyggt när vi blir färdiga!

Idag kommer rörmokaren hit och ska stänga av vattnet i köket så att vi kan riva ut och sätta in det nya. Spännande! Tyvärr så blir vi då utan vatten hela helgen så kräftskivan vi hade börjat planera får vi nog skjuta upp.

Jag han förbi Plantagen i går också ;) Så nu blommar det för fullt här hemma, nästan i alla fall. Jag har gått och förälskat mig i Lavendel under sommaren så det blev två olika sorters lavendel. Sedan köpte jag en vacker vit Hortensia som gör sig så bra i fönstret vid matbordet. Dessutom fyndade jag en orkidé på Ikea som står i en jättestor glasvas nu. Nöjd är jag!

Imorgon ska jag in på de första föreläsningarna och sedan bli det gasque (fest)! Riktigt kul ska det bli. Dessutom så ska jag och J fixa S.A.T.S kort. Jag har, tack vare Linda, hittat ett supererbjudande för studerande så vi sparar nästan 3000! Så nu ska det bli träning av!

/ maria