Utvilad

Jag vaknade kvart i nio i morse och kände mig fullkomligt utvilad. Vilken härlig känsla! Jag gjorde i ordning frukost och gick ut och satte mig på balkongen. Det är så härligt att få äta frukost i sin egen takt och bara njuta och idag passade jag på att njuta av en härligt mogen grapefrukt. Sedan började dagens dos av matte. Jag måste erkänna att jag är riktigt less på den här mattetentan.

Det var sådant härligt väder här på dagen att jag var tvungen att gå ut och gå. Jag fick med mig J även om det var lite motvilligt eftersom det var OS på tv. Jag måste försöka hitta mig en promenadkompis här i Märsta eftersom J inte riktigt förstått tjusningen med att promenera.

J bjöd på middag igår, grillade fläskkotletter, som han marinerat och grillade på stengrillen som vi har på innergården, tillsammans med ungsstekt färskpotatis och en avocadosallad. Så idag var det min tur att fixa lunch. Det blev min special tomatpastasås och fulkornspagetti! En klassiker här hemma som aldrig slår fel. Idag blev det med gröna oliver och smulad fetaost ovanpå.

Det är verkligen skönt att ha kommit hem igen. Hela sommaren har jag funderat på allt som vi ska fixa här hemma. Just nu är det köket jag och J pratar om. Vi ska göra lite småfix som att byta bänkskiva och diskbänk. Det kommer nog bli riktigt bra. Skålen som jag prompt släpade med mig från Pite gör sig riktigt bra här hemma. Det är en underbar skål av KatarinaK som jag blev förälskad i.

Ikväll är J ute och tar en öl med klasskompisarna så jag får rå om läggan alldeles själv. Jag ska ta och krypa upp i soffan med några bitar av Lindts mörka choklad och en stor kopp te. Mysigt.

/maria