Det tredje

Idag har det blivit mer matteplugg, dock så stannade jag här hemma i läggan. Efter lunch var jag lagom less så då gick jag och J, som för övrigt är ledig, ut på långpromenad. Målet var att se om vi kunde hitta några blåbär men tyvärr så var det lite sent. Till J's stora glädje hittade vi däremot fina Karljohan svampar! Själv är jag ingen svampfantast men det är kul att plocka och laga. Så när vi kom hem så rensade vi och smörstekte dom. Det såg faktisk rätt aptitligt ut tillslut.


Jag måste säga att lägenheten ser väldigt tom ut nu. Alla blommor jag haft tog mamma över sommaren. Krukorna på balkongen gapar tomma förutom min rosmarin som vuxit sig stor i mammas omsorg! De enda gröna i lägenheten är mina tre orkidéer som i alla fall blommar. Så det är absolut dags för ett besök på Plantagen igen och hitta lite nya växter.

Nu blir det kvällsfika och mys med J.

/maria